Portal 2 – zapowiedź

NULL Drogi <wstaw imię Czytelnika>. Cieszy nas, iż zainteresowałeś się projektem o nazwie kodowej Portal. Jak zapewne dobrze pamiętasz, zakończył się on pełnym sukcesem - zadowoleni gracze na całym świecie z przyjemnością oddawali się skomplikowanym zadaniom logicznym, jakie przed nimi postawiliśmy, naiwnie wierząc w istnienie zachęty o nazwie "ciasto". Postanowiliśmy pójść o krok dalej - czas na fazę drugą. Mamy ogromne plany, ale przede wszystkim nie zamierzamy rozczarować naszych królik... oddanych graczy. Powróci więc wszystko, co zdążyli pokochać - zagadki oparte na podróżowaniu przez własnoręcznie stawiane na różnych powierzchniach portale, zakręcony, nieco psychodeliczny klimat, sterylny, ale przemyślany design oraz sztuczna inteligencja GLaDOS i jej niezastąpione monologi. Akcja osadzona zostanie nieco czasu po pierwszej części, co uzasadni urozmaicenia, jakie przygotowaliśmy w lokacjach. Włożyliśmy dużo serca w ozdobienie minimalistycznych wnętrz zrujnowanego długim nieużytkowaniem laboratorium Aperture Science. Wdzierająca się do środka zieleń i światło nadały całości zaskakująco artystycznego wyglądu. Nie zapomnieliśmy jednak o najważniejszym - zagadkach. Zespół naszych najlepszych naukowców nie próżnował i wielu z narażeniem życia pracowało nad nowymi wynalazkami, takimi jak pole anty-grawitacyjne z płynnego azbestu, termiczne promienie zniechęcające czy dwa rodzaje żeli - odbijające - "wstrętu", i rozpędzające - "napędu". Nazwy dwóch ostatnich zainspirowane zostały rezultatami po spożyciu przez nasze króliki doświadczalne (z przypomnieniem, że nie testujemy na zwierzętach). Jesteśmy pewni, że dzięki doskonałemu opracowaniu komór testowych, z czego jesteśmy powszechnie znani, gracze będą się doskonale bawili, jednocześnie mając świadomość wciąż rosnącego wyzwania. Nowe elementy pomogły nam na opracowanie jeszcze zmyślniejszych zadań, a wiedzieć trzeba, że tunele anty-grawitacyjne czy żele bez problemów podróżują przez portale stawiane przez gracza. W ramach eksperymentu postanowiliśmy nie zdradzać, czy w projekcie weźmie udział ulubienica wszystkich uczestników - Obciążona Kostka Towarzysząca. Ciekawi jesteśmy, jak zareagują obiekty doświadczalne przy niespodziewanym spotkaniu. Dla odwrócenia ich uwagi postanowiliśmy przydzielić im kompana - AI o imieniu Wheatley, z nienagannymi manierami i... masą dobrych chęci. Pojawić mają się również jeszcze inne postacie, ale to tajna informacja. Nie wspomnieliśmy jeszcze o najważniejszym dodatku do drugiej wersji projektu - trybie kooperacji. Wezmą w nim udział dwa roboty testowe, każdy uzbrojony we własne Przenośne Urządzenie Portalotwórcze. Specjalnie na tę okazje przygotowaliśmy osobny zestaw komór testowych, który pozwoli nam stwierdzić, czy dwie głowy faktycznie są w stanie myśleć wydajniej, niż jedna. Z technicznego punktu widzenia projekt również jest dość niezwykły - gracze, którzy zaopatrzą się w niego na płycie Blu-ray, otrzymają dostęp do wersji na platformy PlayStation 3, PC i Mac (będzie również wersja na Xboxa 360). Do tego wszystkie trzy będą połączone wspólnym systemem Steam, co pozwoli np. na wspólną grę w trybie kooperacji posiadaczom któregokolwiek z tych urządzeń oraz na umieszczanie swoich postępów w grze na naszych serwerach i kontynuowanie eksperymentu w innym miejscu, na innej platformie. Aperture Science - wprowadzamy przyszłość do Waszych domów, już 19 kwietnia! Dla dobra nauki!

Wsparcie

Patronite logo

Jak zapewne wiecie, rozwijamy nasz podcast od lat, inwestując w niego nie tylko bardzo dużo czasu, ale również pieniędzy. Opłacamy montaż kolejnych odcinków, utrzymujemy serwery i domeny, jak również rozglądamy się za nowymi, często płatnymi rozwiązaniami, które mogą przyspieszyć i ułatwić powstawanie nowych materiałów.

Patronite to platforma, na której możecie wesprzeć nas finansowo, abyśmy mogli kontynuować tę pasję bez dodatkowego balastu na plecach. Będziemy Wam niezmiernie wdzięczni za każdą, nawet najmniejszą dotację.

Uspokajamy, że nie planujemy zamykać tworzonych przez nas treści za płatną barierą. W ramach podziękowań chcemy natomiast wymieniać wszystkich naszych Patronów, którzy wyrażą na to zgodę, na stronie podcastu, a od pewnego progu dziękować Wam również w samych nagraniach.

Niezmiennie życzymy Wam miłego słuchania i serdecznie dziękujemy za wsparcie! Do usłyszenia!

Nasi Patroni

  • Dio Brando
  • Pojler
  • i 6 anonimowych Patronów

Serdecznie dziękujemy!