A czy Twoja mama lubi Dead Space 2?

NULL Rynek gier video rośnie w siłę i powinien to wiedzieć każdy, kto choć trochę interesuje się tym tematem. Gry stały się tak lukratywnym biznesem, że zyski z ich sprzedaży powoli zaczynają przerastać przychody z produkcji filmów. A im poważniejszy biznes, tym i marketing musi być coraz bardziej odważny. Kampanie reklamowe promujące miłe spędzanie wieczorów przed telewizorem z padem w dłoniach stają się coraz bardziej zmyślne. Najwyraźniej zwykłe trailery, spoty w telewizji czy wyretuszowane screenshoty pojawiające się w czasopismach i na stronach internetowych przestały wystarczać. Studiem przodującym w wymyślaniu coraz to oryginalniejszych sposobów zwrócenia uwagi na swój produkt jest moim skromnym zdaniem Visceral Games* (a raczej ekipa zajmująca się promowaniem ich gier). Zaczęło się niewinnie, od prostych dzienników developera opowiadających o kolejnych kręgach piekła w Dante’s Inferno. Później pojawiła się oficjalna strona nowej gry na Wii - Mass: We Pray, będącej symulatorem mszy świętej. Osoby, które odważyły się zamówić ją w pre-orderze zostawali przekierowywani na stronę oskarżającą śmiałków o herezję. Później przed nocą Bożego Narodzenia internauci zostali obdarowani wirtualnymi kartkami świątecznymi, oczywiście odpowiednio brutalnymi i niesmacznymi. Pikanterii dodała sama kontrowersyjność gry, która spowodowała protesty grup katolickich w trakcie targów E3, czy wzmianki o „demonicznych penisach” na stronie ESRB. Ogólnie, wszystko wskazywało na to, że przynajmniej na samym początku gra będzie rozchwytywana. Ostatecznie kampania okazała się lepsza od samej gry (73% według serwisu Metacritic, wskazujące na grę przeciętną/dobrą). Mimo wszystko ciekawość najwyraźniej zwyciężyła u większości graczy, gdyż, jeśli wierzyć serwisowi TorrentFreak, przygody Dantego w piekle były najczęściej piraconą grą na X360 w 2010 roku. Wkrótce ma nadejść kolejna gra od „Trzewnych”, która ma szansę zdrowo namieszać. Mowa tu oczywiście o Dead Space 2, który został opatrzony kolejną ekstrawagancką formą reklamy. Visceral zaprosił do swojej siedziby ponad 200 mam, które miały za zadanie obejrzeć najbardziej obleśne, brutalne, szokujące i krwawe sceny jakie ma do zaoferowania ich najnowsze dzieło. Wszelkie reakcje biednych mamusiek były rejestrowane przez ukryte kamery. Jak nietrudno się domyślić lwia część była zniesmaczona i wstrząśnięta. W Internecie można znaleźć kilka krótkich filmików pokazujące najciekawsze momenty, a także „Behind the scenes” produkcji. Na samym końcu lektor zapewnia nas, że: „Dead Space 2 ma wszystko to co uwielbiasz w grach, a twoja mama to znienawidzi”. Niektórzy uważają, że taka kampania jest chora, nieetyczna i zachęca do nienawiści. Może, ale z całą pewnością jest pomysłowa, oryginalna i mnie osobiście jeszcze bardziej zachęciła do sięgnięcia po pudełko z tym tytułem. Poza tym, jest coś zabawnego w oglądaniu reakcji mam, kiedy dowiadują się w co grają ich pociechy. Premiera tuż, tuż, a ja czekam na coraz to ciekawsze i bardziej pomysłowe formy zachęcania mnie do wydawania pieniędzy na gry. * Słowo "viscera" z angielskiego oznacza wnętrzności, trzewia, natomiast "visceral" można przetłumaczyć jako trzewny. Patrząc na gry studia Visceral Games można stwierdzić, że trafnie dobrali sobie nazwę.

Wsparcie

Patronite logo

Jak zapewne wiecie, rozwijamy nasz podcast od lat, inwestując w niego nie tylko bardzo dużo czasu, ale również pieniędzy. Opłacamy montaż kolejnych odcinków, utrzymujemy serwery i domeny, jak również rozglądamy się za nowymi, często płatnymi rozwiązaniami, które mogą przyspieszyć i ułatwić powstawanie nowych materiałów.

Patronite to platforma, na której możecie wesprzeć nas finansowo, abyśmy mogli kontynuować tę pasję bez dodatkowego balastu na plecach. Będziemy Wam niezmiernie wdzięczni za każdą, nawet najmniejszą dotację.

Uspokajamy, że nie planujemy zamykać tworzonych przez nas treści za płatną barierą. W ramach podziękowań chcemy natomiast wymieniać wszystkich naszych Patronów, którzy wyrażą na to zgodę, na stronie podcastu, a od pewnego progu dziękować Wam również w samych nagraniach.

Niezmiennie życzymy Wam miłego słuchania i serdecznie dziękujemy za wsparcie! Do usłyszenia!

Nasi Patroni

  • Dio Brando
  • Pojler
  • i 6 anonimowych Patronów

Serdecznie dziękujemy!